Nie tylko liczby...

CiRZ_200_46.jpg

Jestem etyczny – o uczciwości w pracy

ETYKA (ethics) – jedna z dziedzin filozofii, ukazująca różnice między dobrem a złem. Słowo to wywodzi się z greckiego „ethos” i oznacza zwyczaj, obyczaj. Dziedzina wiedzy, która zajmuje się obszarem związanym z uczciwością w życiu codziennym i zawodowym. Ma  na celu sprecyzowanie określonych sposobów zachowania, ustalenie wskaźników oceny postępowania oraz wyznaczenie pewnych zasad, które z moralnego punktu widzenia mogą być określone jako dobre lub złe.

PREZENTACJE I WYSTĄPIENIA.jpg

Prezentacja i wystąpienia publiczne

Doskonalmy nasze umiejętności poprzez wystąpienia publiczne, czyli jak nie dopuścić, aby zjadła nas trema podczas prezentacji i prelekcji? Wystąpienia publiczne i prezentacje niejednemu prelegentowi przysparzają dużo stresu, czasami wręcz paraliżującego. Niekiedy nie wystarczy być dobrze przygotowanym merytorycznie, żeby zainteresować audytorium, trema potrafi „zjeść” każdego.

Księgowość jako źródło informacji dla controllingu

Jak wiadomo controlling w firmie oparty jest głównie na danych finansowych otrzymywanych z systemów finansowo-księgowych, za prowadzenie których odpowiedzialny jest dział księgowości. Podstawą informacji zarządczej dostarczanej przez controlling jest oczywiście zapis księgowy operacji gospodarczych. W materiale przedstawione zostaną przykłady na powiązanie controllingu z danymi dostarczanymi przez dział księgowości i wskazanie jak ważna jest implementacja założeń controllingowych już na poziomie księgowania dokumentu, aby spełnić potrzeby i oczekiwania odbiorców informacji, którzy na jej podstawie podejmują decyzje zarządcze.

Negocjacje i komunikacja controllera

Nowe trendy w controllingu sprawiły, że funkcja controllera daleko wybiega poza ramy planowania, sprawozdawczości i analizy finansowej. Współczesny controller jest uznawany za partnera dla biznesu, a jego rola ma wspierać procesy decyzyjne w całej organizacji. Jest to nie lada wyzwanie, bo przy takim podejściu potrzebne są nie tylko kompetencje ścisłe, ale także instynkt biznesowy oraz zdolności komunikacyjne i negocjacyjne.

Komunikacja, negocjacje i perswazja controllera

Controlling zajmuje się przyszłością, lepszą przyszłością. Wyprzedza błędy, zapobiega zamiast leczyć i wspiera rozwój organizacji. Pozwala oswoić przyszłość organizacji (jednostki biznesowej, działu etc.), tak aby ta sprawniej i skuteczniej realizowała sobie właściwe cele. Controlling skupia się na przyszłości i wyprzedza problemy, a kontrola to forma nadzoru i dotyczy działań w przeszłości. Tak w moich oczach amatora wygląda rola controllingu. Ma on wspierać skuteczne funkcjonowanie organizacji poprzez usprawnianie procesów sprzężeń zwrotnych. Dlatego można myśleć o controllingu jako o elemencie tworzonego przez organizację systemu cybernetycznego, zapewniającym mechanizm autokorekcyjny, tak potrzebny do jej właściwego funkcjonowania.

Archiwum