Wycena DCF jako element analizy fundamentalnej przedsiębiorstwa na przykładzie spółki z branży opakowań

CiRZ_213_06.jpg

Analiza fundamentalna stanowi zespół działań, które obejmują swoim zasięgiem badanie zarówno sytuacji zewnętrznej, jak i wewnętrznej przedsiębiorstwa. Ma ona na celu wyznaczenie „wewnętrznej” wartości firmy. Na cenę akcji na rynku publicznym ma wpływ wiele czynników, które niekoniecznie muszą być związane z wewnętrzną sytuacją spółki, a na przykład z realizacją przez inwestorów instytucjonalnych zysków, w ślad za czym podążają, często niesłusznie, mali inwestorzy. Analiza, której fundamentem jest sytuacja finansowa spółki, a nie przekonania panujące na rynku, służy określeniu opłacalności inwestowania w akcje danej spółki.

Analiza fundamentalna składa się z trzech etapów: analizy otoczenia firmy, czyli analizy makrootoczenia i analizy branży, wewnętrznej analizy spółki (składającej się z analizy sytuacyjnej oraz finansowej) oraz ostatniego i najważniejszego etapu, jakim jest wycena wartości akcji spółki.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum